7 years ago
  • حديثي الولادة
ابني عنده ٥٠ يوم وانهارده رضعته ونام وصحي لقيته رجع من أنفه وفجأه مبقاش يتنفس ووشه ازرق وجسمه اتشنج وكانت حاله صعبه جدا طبعا مبقتش عارفه اعمله اي وسوطت وجت سلفتي خدته وغسلتله وشه ولحقته يعني بس انا معرفتش اتصرف من خضتي ارجوكم ادعولي ربنا يخليهولي ولو حد مر بموقف زي ده يقولي اتصرف ازاي عشان الحقه عشان خايفه قوي وخايفه انام حتي واسيبه

18 تعليقات

العضوة: 170043 , 7 years ago

اولا بس نرضعيه دشيه منيح وبعد ما يرضع اوعك ينام مباشرة خليه جالس ل ربع ساعة ولعبيه او فيكي تغيري حفاضتو فهيك بصحى ولما ينام نيميه ع جنب وخلي عندك شفاط بس يطلع الحليب من انفو تشفطي من انفو الحليب يلي بانفو لانو سكر مجرى التنفس عندو و بعدها بتميلي ابنك بجسدو كلو للامام و ضربات خفيفة على ظهرو بين كتفيه وبترجعيه بعدها للخلف

العضوة: 301823 , 7 years ago

بعد رضاعه ترفعيه على كتفك وتمسحي على ظهره ليدسع ويطلع الهوا

العضوة: 194418 , 7 years ago

لازم تصبرى عليه ده كلام دكتور اولادى وبعد مايتكرع بنام عبطنه ربع ساعة ع عشان لو فى لبن فى فمه ينزل وربنا يحفظهولك